Jedním z problémů, s kterým se vzdělávání v dnešní době potýká, jsou bezesporu sílící logopedické problémy dětí a žáků prvního stupně. Téma logopedické problémy dětí a žáků se objevuje v diskuzích napříč pracovními skupinami, které v projektu MAP figurují. Téma řeší jednak pracovní skupina pro rovné příležitosti, pro rozvoj čtenářské gramotnosti, ale také PS pro předškolní vzdělávání a péči. Na popud členů PS, ale i jiných pedagogů došlo k iniciování kulatého stolu zástupců MŠ, ZŠ a odboru školství.
Cílem setkání bylo hledání příčin a východisek logopedických problémů dětí mateřských škol a žáků prvního stupně základních škol z území Novopacka. Diskuse proběhla pod vedením zkušené psycholožky, speciální pedagožky a spoluautorky pedagogické diagnostiky iSophi Mgr. Simony Pekárkové, Ph.D. Společné setkání posloužilo také jako sdílení dobré praxe v předcházení logopedických problémů. Účastníci kulatého stolu věří, že zahájení konstruktivní diskuse na toto téma může napomoci bezproblémovému přechodu dětí z mateřské do základní školy. Hladkým přechodem dětí z MŠ do ZŠ se může předejít školnímu neúspěchu některých žáků.